R.I.P <3

Idag fick jag en förfärlig nyhet. Idag lämnade min gammelfarmor denna världen.
Sorgen känns tung och svår och jag saknar henne.
Vi kanske inte kände varandra så bra. Ärligt, vi kände varandra knappt.
Men hon fanns där, i min släkt, och jag kommer sörja henne.
.
.
Jag fick nyheten av min pappa när jag hade biologi lektion varav jag inte deltog i slutet.
Jag vet att några av dom som har den lektionen med mig trodde att jag skolkade men det gjorde jag inte.
.
.
Jag hoppas det blir en begravning och jag hoppas jag får gå då. Jag vill säga farväl och kanske läsa en dikt.
"Vad tjänar det till att gråta
men sorgen känns så svår
Vårt tack, du käre …...
för alla dessa år."
.
"Stå ej och gråt vid min grav.
Jag sover ej, jag gav mig av.
Jag är tusen vindar över sjön.
Jag är silverglittret över snön.
Jag är solsken över mogen säd.
Jag är stilla regn i höstens träd.

När du vaknar i morgonens vila,
är jag tysta fåglar som ila
i cirklande flykt över vatten.
Jag är milda stjärnor om natten.

Stå ej och sörj vid min grav.
Jag är ej död.Jag gav mig av.
som du lämnat kvar."

.
.
.
.
Vila i frid, Linnea Stråhle 101 år 9 månader och 15 dagar. <3

Kommentarer
Postat av: PandaTopLove

åååh :( <3

2012-04-04 @ 08:06:10
URL: http://pandatoplove.blogg.se/
Postat av: Caroline

Dagens blogg på min blogg nu ! Var med och tävla och få högre statestik och vissa kanske börjar kolla din blogg 24/7 http://carolinenero.blogg.se/2012/april/dagens-blogg.html#comment

2012-04-05 @ 19:24:30
URL: http://carolinenero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0